23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop nøjes med 30 pct. vækst i nem mad

Allerede før etableringen af 400 særlige C Måltidsmarkeder sælger Coop-butikkerne tilvirkede madvarer for 1,5 mia. kr.

Coops ambition om at sælge for to mia. kr. måltidsløsninger og lignende i år er ikke helt så vild en melding, som man umiddelbart kunne tro, skriver Dansk Handelsblad.

Meldingen kom lige efter nytår i forbindelse med lanceringen af den kooperative gigants planer for åbning af 400 afdelinger med nemme madløsninger i de tre kæder, Kvickly, SuperBrugsen og Irma.

Coop vil snuppe en større bid af et take away-marked på 10 mia. kr.

Et salg på to mia. kr. af den slags bearbejdede fødevarer i Coops butikker i år er imidlertid "kun" en halv mia. kr. over udgangspunktet.

- Når vi samler alt det sammen, som vi kalder nem mad, på tværs af alle vores kæder - inklusive slagterens færdigretter - så ligger vi på omkring 1,5 mia. kr., siger Gregers Wedell-Wedellsborg, koncerndirektør i Coop.

Læs mere på dhblad.dk, hvor avisen også har resultatet af en undersøgelse fra Kundepanelet.dk om kundernes holding til Coops nye tiltag:

http://dhblad.dk/coop-noejes-med-30-pct-...
BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|instance-web04